Usuwanie wyrobów zawierających azbest‼️
✅ Wójt Gminy Janów informuje, iż przystępuje do złożenia do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, wniosku o uzyskanie dotacji na zadania związane z usuwaniem wyrobów budowlanych zawierających azbest z terenów nieruchomości położonych w granicach administracyjnych gminy.
✅ Dotacje udzielane będą na demontaż, wywiezienie i unieszkodliwienie azbestu, lub w przypadku gdy azbest jest już zdemontowany – na jego wywiezienie i unieszkodliwienie.
Dotacja nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
✅ Koszt kwalifikowany podlegający dotowaniu wyliczany i finansowany jest w kwotach netto. Wysokość wnioskowanej dotacji oblicza się w oparciu o kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej wynosząceg
a) nie więcej niż 400 zł (netto)/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest;
b) nie więcej niż 300 zł (netto)/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
✅ WFOŚiGW w Białymstoku ustalił graniczny termin zakończenia zadań na dzień 15 listopada 2021 r.
✅ Nadmienia się, iż dofinansowanie nastąpi tylko w przypadku gdy Gmina Janów otrzyma dotację na zadania z zakresu usuwania azbestu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
▶️ Szczegółowych informacji udziela Pan Maciej Sieńko, pok. nr 8, tel. (085) 721 62 88 w.181.
▶️ Formularze deklaracji o zamiarze przekazania do unieszkodliwienia w 2021 r. odpadów zawierających azbest, w których należy wskazać ilość odpadów niebezpiecznych, dostępne będą w siedzibie Urzędu Gminy Janów, a także na stronie internetowej Gminy Janów pod adresem: http://www.janow.com.pl/. Termin złożenia deklaracji - 24.06.2021 r.
Dodatkowe informacje: